“Wil je een keer EHBO les geven met je Ambulance achtergrond” zo begon het in 1994 allemaal. Een groepje cursisten op een leuke en leerzame manier kennis bijbrengen is gewoon het allerleukste om te doen. En na korte tijd en steeds meer ervaring was dit alleen maar leuker aan het worden in plaats van saai. In het begin, er bestond nog geen AED, vond ik het belangrijk dat het geleerde wel moest aansluiten bij een echte praktijksituatie. Vanuit die gedachten is in 2001 ons eerste BHV trainingscentrum geboren. We vonden het belangrijk dat cursisten op een realistische wijze een binnenbrand training doen en we bedachten EHBO scenario’s die al in scene gezet waren. Maar ook een gezellige bedrijfsuitstraling, waar mijn vrouw Pascale de belangrijkste bijdrage in leverde en een goede catering vonden wij belangrijk om de dag goed te doen slagen.
Door te goed van vertrouwen te zijn geweest hebben we een enorme tegenslag gehad en waren wij in korte tijd ons bedrijf en alle klanten kwijt. Helaas waren we hierdoor ook financieel flink getroffen en een paar jaar niet meer in staat nog lessen te verzorgen. Na deze ellende was er nog genoeg passie over om samen weer helemaal opnieuw een trainingscentrum op te bouwen. Een vriend van mij zei in die tijd “André een vlieger kan pas vliegen met tegenwind”. Alles wat bij onze eerdere locatie beter kon, hebben wij bij onze huidige locatie beter gedaan. Als eerste verbeterpunt zijn we uitgegaan van een bijzonder gelegen locatie. Dus een apart gebouw waar we alle wensen in konden realiseren, met leuke ligging, goede bereikbaarheid en waar je ook met een mooi uitzicht lekker buiten kan zitten. Dat is helemaal gelukt, het is best een uniek pand. De meeste mensen zijn altijd verbaasd als ze binnen komen. En op het overdekte dakterras schijnt achter de palmen “altijd” de zon.
Stap twee had als doel om alle trainingsruimtes nog realistischer te maken, dus met de styling zoals in de werkelijkheid, een pieper oproepsysteem, een echte brandmeldcentrale met slow whoop alarm en nevenindicatoren, deuren die dichtvallen en een aantal brand ruimtes zoals ook in het echt een brand zich zou kunnen ontwikkelen. Pascale bedacht natuurlijk weer een passende inrichting van de kantine en de leslokalen. Toen stap drie, mijn slechtste eigenschap, klanten werven. Misschien niet de slimste volgorde van stap 1 naar 3, maar met het werven hadden we wel gelijk wat moois te bieden aan potentiële klanten. Al snel door de mond op mond reclame melden de klanten zich bij Pascale aan en kreeg de administratie steeds meer omvang.
Door onze naam in professionele hulpverlening hebben we ook een hecht team van zeer bekwame instructeurs om ons heen verzameld. Het is een team van instructeurs waar we ook echt trots op zijn. Zij blinken stuk voor stuk uit op didactische vaardigheid. Omdat didactiek wel mijn passie is maar niet mijn vakgebied, heb ik onze instructeurs laten beoordelen door een externe onderwijsdeskundige. Naast de bevestiging dat we goed bezig zijn heeft dit ook onderling extra exposure gegeven. Ons team van instructeurs begrijpen dat realistisch trainen, mensen in hun waarde laten en deelnemers echt iets nuttigs willen leren de uitgangspunten van ons bedrijf zijn. Het moet ook echt als een dagje uit voelen voor onze gasten. Door steeds weer in te springen op de laatste nieuwe technische mogelijkheden en door ook in crisistijd steeds de kwaliteit te willen verbeteren hebben wij met ons team een geweldige hoge klantenwaardering weten te realiseren. Iedereen dank hiervoor!
Een neus voor uw BHV veiligheid.
De laatste ingeslagen weg is die van kennis vergroten op de gebieden van didactiek, eerste hulp en brandpreventie deskundigheid. Het is gewoon heel prettig om klanten gericht wegwijs te kunnen maken en goed op weg te kunnen helpen. De hiernaast getoonde neus is trouwens van onze labrador Luna.
Heeft de klant geen zin in een voorbereid boek en wil deze zich liever digitaal voorbereiden op de praktijkdag met alleen gedoseerde teksten, filmpjes en random vragen? Die mogelijkheid hebben we zelf ontwikkeld voor onze klanten. Alle extern ingekochte e-learning versies vonden wij niet goed passend. Ook het zelf ontwikkelde naslagwerk krijgt iedere cursist bij ons mee.
Wij zorgen 24/7 voor bereikbaarheid, zodat iedereen met vragen over de BHV veiligheid of over de genomen brandpreventiemaatregelen, het piepje van de AED of een ernstig incident geholpen kan worden.
En het mooie is dat klanten ons dus ook echt gewoon op zaterdagavond bellen omdat er serieus wat aan de hand is geweest. Misschien bent u nog geen klant van ons? Maak gewoon een keer een afspraak. Dat kan bij u op locatie, waarbij u gratis advies kunt vragen over uw BHV/EHBO/Brandveiligheid. Bij ons een kijkje nemen kan natuurlijk ook. Een rondleiding op onze trainingslocatie betekent automatisch een leuk BHV presentje ontvangen. Of wilt u gratis een voorbeeld van een ontruimingsplan, van een ontruimingsverslag of graag een inlogcode van de e-learning om eens te kijken of dat wat voor u is, schroom niet om het aan te vragen.